私のブログIの希望uへの歓迎はここに楽しむ
私のブログ
© 1999 до авторского права Google 2008 http://yusry84.blogspot.com все права защищены


[ YUsRY]

Mý §hºµ†bº×

Free chat widget @ ShoutMix

my yahoo id

•·.·´¯`·.·•????Ñgãm_Hø04????•·.·´¯`·.·•
y_u_s_r_y

y_u_s_r_y*

double_y_crew

gila_wat_blog60@rocketmail.com

kisah pengantin baru


Kisah 4 Pengantin Baru

Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak perempuan yang sangat disayangi iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri.

Satu hari mereka berpakat utk kawinkan anak2 ni serentak.
Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 anak tu pun bercadang untuk pegi honeymoon.

Siti pegi honeymoon ke Pulau Langkawi,

Seri ke Pulau Tioman,

Murni ke Pulau Kapas dan

Suri ke Pulau Pangkor..

Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, "nanti jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah.
Ceritakan macam mana honeymoon korang.
Tak payah tulis panjang2,

pakai kod iklan aja dah cukup.
Ringkas, padat dan cepat.


" panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang bertulis

'Standard Chartered'.

Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis

"Besar, teguh dan peramah"..

Bahagialah Si Siti rupanya..

Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis

'Nescafe'.

Carilah iklan Nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang bertulis

"Nikmatnya hingga ke

titisan yang terakhir"

Bahagialah Si Seri rupanya...

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni bertulis

'KFC'.

Carilah iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang bertulis

'Hingga Menjilat Jari'...

Bahagialah Si Murni rupanya...
Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah dan Pak Mat dah risau.
Dua Minggu... tak ada jugak..
masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Suri dengan isi kandungannya

"AIR ASIA ".

Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb tak sabar nak tau apa yg jadi kat anak bongsunya. Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum atau menangis..


Apa motto iklan itu...??






"7 KALI SEMINGGU..

3 JAM SEKALI..

TANPA HENTI”









2 comments:

  1. akrimi said...

    boleh tahan jugak klakar ni...aiyaa....=p  

  2. Dewi Aja said...

    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

     


 

Blog Template by Adam Every. Sponsored by Business Web Hosting Reviews